De ce tremură volanul în timpul mersului

November 5, 2021by mag-admin

Mașinile nu pot vorbi, dar ne spun când ceva nu este în regulă. Dacă volanul tău tremură ca un câine pe cale să iasă la o plimbare în cartier, acesta este un semn comun că ceva din vehicul are nevoie de atenția ta. O vibrație șubredă a volanului, de obicei, nu este prea grea sau costisitoare de remediat, dar ar putea deveni o problemă serioasă de siguranță dacă nu ajungeți la ea chiar acum. Aruncă o privire la toate problemele potențiale ale unui volan care tremură; nu te vom conduce greșit.

Posibile motive pentru tremuratul volanului

Poate că observați că mașina tremură în timp ce conduceți doar când folosiți frânele, sau poate că a început dintr-o dată după ce ați lovit o groapă sau observați că tremuratul crește odată cu viteza vehiculului. Probabil că asta provoacă un geamăt și un mormăit: „Bine, de ce îmi tremură mașina acum?” Din păcate, există mai multe motive pentru care ați putea simți o vibrație minoră în volan sau puteți experimenta o tremurătură masivă. Din fericire, am restrâns-o pentru tine. Iată ce se întâmplă probabil.

1.Roată dezechilibrată – Gândiți-vă la o roată care se învârte în timp ce conduceți ca tamburul unei mașini de spălat rufe în ciclul de centrifugare. Când aveți cearșafuri îngrămădite pe o parte a mașinii de spălat, o veți auzi și simți în timp ce sarcina dezechilibrată bate în interiorul mașinii. Aceeași fizică se întâmplă cu o roată dezechilibrată în timp ce conduceți. Dacă mașina vibrează la viteză mare, acesta este probabil vinovat.
2.Probleme cu anvelope – Anvelopele sunt de obicei rotunde, chiar dacă se uzează încet. Cu toate acestea, anvelopele pot provoca vibrații atunci când structura anvelopei este deteriorată, fie din cauza uzurii excesive, fie a resturilor de drum. Acest lucru poate cauza un punct plat, o umflătură cu aspect de bule în anvelopă sau o bucată lipsă de benzi de rulare, provocând un zgomot perturbator și o tremurare a volanului de fiecare dată când se învârte. Dacă mașina tremură la accelerare, crescând odată cu rotirea anvelopelor, probabil că ați găsit problema.
3.Rotoare deformate – De ce îmi tremură mașina când frânez? Iată chestia: frânele nu se deranjează să se încălzească până nu se supraîncălzi. Când frânele se supraîncălzesc, să presupunem că tractarea unei remorci în jos pe o pată abruptă timp de câteva mile, căldura acumulată poate cauza deformarea rotoarelor de frână. Vor arăta bine din punct de vedere vizual, dar dacă mașina ta tremură la frânare cu o vibrație pulsatorie a pedalei de frână și a volanului, ai nevoie de rotoare noi.
4.Drumuri imperfecte – Dacă drumurile locale sunt la fel de netede ca Himalaya, veți observa niște vibrații în volan. Toate aceste denivelări se deplasează prin suspensie și suportul de direcție până la volan. Dacă problema dispare imediat ce ajungeți la o secțiune mai bună de drum, considerați problema ca fiind rezolvată.
5.Piulițele nu au fost strânse corect – Noi nu judecăm, dar poate că prietenul tău a uitat să strângă piulițele ultima dată când ai rotit anvelopele. Aceasta înseamnă că roata nu este așezată pe butuc și se va agita și se va clătina atât de mult cât permite spațiul liber.
6.Alinierea – Alinierea vehiculului determină cât de drepte sunt roțile în raport cu caroseria vehiculului și cu celelalte roți. O aliniere greșită face ca roțile să se tragă ușor unele de altele, provocând o tremurătură vizibilă pe care o puteți simți în volan.
7.Rulmentul roții defect – Poate ați ignorat sunetul de mârâit/vâncăit care vine de la roată sau poate că această mașină este nouă pentru dvs. În orice caz, un rulment defect de roată vă oferă câteva semne clare, inclusiv o vibrație a volanului sau mașina tremurând la viteză mare din cauza roții care se clătinează în stânga și în dreapta în timp ce conduceți.
8.Articulații sferice uzate – Acesta este similar cu rulmentul roții defect, deoarece are loc chiar în spatele articulației de direcție. Când o articulație sferică se defectează, aceasta se slăbește, permițând roții să se clătinească înainte și înapoi în timpul conducerii. Veți simți vibrația în volan, dar va trebui să faceți niște depanare pentru o remediere precisă.

 

Cum poți remedia acest simptom?

Să reparăm volanul care tremură. După ce ați aflat cauza din spatele simptomului, iată ce puteți face în privința acestuia.

1.Roată dezechilibrată – Un dispozitiv de echilibrare a roților nu este în majoritatea garajelor de bricolaj, așa că acesta este un altul care este incredibil de rapid și nedureros de închiriat la magazinul local de anvelope pentru aproximativ 15-30 USD per roată.
2.Probleme cu anvelope – Mai simplu spus, o umflare a anvelopei înseamnă că aveți nevoie de o anvelopă nouă. Banda de rulare poate fi uneori reparată cu un petic, dar o carcasă deteriorată (structura internă) înseamnă că anvelopa se va defecta în curând – și posibil foarte brusc – fără nicio modalitate de a o repara în mod fiabil. Nu există nicio cale de ocolire; cumpără o anvelopă nouă.
3.Rotoare deformate – Puteți repara rotoarele deformate schimbându-le cu altele noi. Refacerea suprafeței este uneori o opțiune, dar de obicei nu merită timpul și cheltuielile pentru o viață mai scurtă a rotorului. Rotoarele sunt elemente de uzură care ar trebui înlocuite în programul corespunzător, așa că schimbați-le singur în aproximativ o oră, împreună cu câteva plăcuțe de frână noi.
4.Drumuri imperfecte – Pentru drumuri accidentate, nu ai multe ce poți face. Căutați o rută alternativă.
5.Piulițele nu sunt strânse corespunzător – Piulițele sunt ușor de strâns. Luați o cheie dinamometrică, verificați cuplul adecvat al piuliței în manualul proprietarului, manualul de reparații sau online și strângeți fiecare piuliță conform specificațiilor. Nu ai o cheie dinamometrică? Advance oferă instrumente gratuite de împrumut cu depozit.
6.Aliniere – Călătoria dvs. trage și într-o parte sau în cealaltă în timp ce conduceți? Aruncă o privire atentă la aliniere. Deși din punct de vedere tehnic este posibil să efectuați această sarcină acasă cu unele instrumente și geometrie, este foarte rapid și accesibil să lăsați profesioniștii să se ocupe de asta.
7.Rulment de roată defect – Un rulment de roată defect la un șofer de zi cu zi modern trebuie înlocuit, deoarece nu îl puteți reconstrui singur ca un etrier de frână. Mașinile mai vechi vă vor obliga să înlocuiți rulmenții individuali, dar majoritatea vehiculelor din epoca modernă și mai noi au ansambluri de butuc pe care le veți schimba. Este puțin mai scump, dar mult mai ușor și mai rapid.
8.Articulații sferice uzate – Articulațiile sferice sunt părți esențiale ale legăturii de direcție, dar sunt și cu adevărat accesibile, iar înlocuirea articulațiilor sferice este complet posibilă pentru bricolaj. Nu există nicio altă soluție aici, deoarece o aliniere sau unsoare nu vor ajuta articulațiile sferice să nu mai treacă.